(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-1793953-7', 'auto'); ga('send', 'pageview');

13. 10. 2015

Praha, 13. 10. 2015

Po několikaměsíčních odkladech přiznalo vedení Prahy 1, že tranzitní dopravu v centru Prahy regulovat nemíní, nanejvýš přistoupí ke kosmetickým změnám s nejasným výsledkem, které ovšem budou znamenat nemalé investice veřejných peněz do stavebních prací. To je vyznění Zprávy o vývoji dopravních opatření na území Prahy 1, kterou dnes představil místostarosta a radní pro dopravu Richard Bureš a která byla vzata na vědomí Zastupitelstvem. Zpráva je tak v rozporu s dřívějším usnesením Zastupitelstva, které ukládá prosazovat vymístění tranzitní automobilové dopravy z Malé Strany a Starého Města do tunelového komplexu Blanka, v co nejkratší možné době po jeho otevření. Koalice Zelená pro jedničku pro usnesení nehlasovala.

20151013_115430_cropped_2

Zpráva uvádí několik doporučení, které se vesměs zaměřují na další hodnocení situace, naopak jasnou vizi Prahy 1 bez tranzitní dopravy ve zprávě nenajdeme. Konkrétní dopravní opatření se pak týkají dílčích stavebních úprav v ulicích Vítězná – Újezd – Karmelitská a dále přestavby Malostranského náměstí, což jsou ale projekty, které sice mají potenciál zlepšit kvalitu života v místech realizace, ale problém tranzitní dopravy přes centrum města neřeší. “Odkládat celkovou regulaci tranzitní dopravy až na dobu po dostavění tzv. Blanky 2, jak radní ve zprávě navrhuje, vnímám jako plané slibování. Podobné sliby jsme jako záminky slyšeli, když se roky za miliardy stavěl Strahovský tunel nebo tunel Blanka, a tyto sliby nebyly nikdy naplněny,” komentuje zprávu Petr Kučera, zastupitel z koalice Zelená pro jedničku.

Alternativní studii z dílny sdružení Auto*Mat, která navrhuje regulaci tranzitní dopravy prostřednictvím osazení dopravních značek v ceně asi 200 tisíc korun, zpráva odmítá jako nepodloženou, místo toho navrhuje dílčí stavební práce v několika ulicích za řádově vyšší cenu. “Radnice první městské části občanům vzkazuje, že odmítá levná řešení celkové situace prostřednictvím umístění dopravního značení, za to ale utratí více peněz za dílčí přestavby chodníků s nejasnými dopady na dopravní situaci,” dodává Kučera.

 

[1] Usnesení zastupitelstva z 13. 10. 2015, s přílohou Zpráva o vývoji dopravních opatření na území Prahy 1: http://praha1.multi.zeleni.cz/wp-content/uploads/sites/58/2015/10/04_Zprаva-o-vyvoji-dopravnich-opatreni-na-Praze-1.pdf
[2] Usnesení zastupitelstva MČ Praha 1 z 24.6.2015, které ukládá “i nadále prosazovat v jednání s Radou hlavního města Prahy vymístění tranzitní automobilové dopravy z Malé Strany a Starého Města do tunelového komplexu Blanka, v co nejkratší možné době po jeho otevření”: http://praha1.cz/cps/usneseni-detail.html?ID=1332498
[3] Studie “Centrum bez kolon” od sdružení Auto*Mat: http://tunel-blanka.cz/automat-predstavil-studii-omezeni-tranzitu-v-centru/

 

Kontakt:
Petr Kučera, petr.kucera@praha1.cz, 777 965 776
Matěj Chytil, matej.chytil@zeleni.cz, 777 620 233