(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-1793953-7', 'auto'); ga('send', 'pageview');

9. 1. 2019

Petr Kučera, náš radní pro IT, úklid a životní prostředí, na sociálních sítích poreferoval o prvním měsíci na radnici. Rozepsal se o tom, jaké to je přebírat radnici způsobem, kdy „totálně přerušujete kontinuitu s předchozím vedením“. Podle něj je to trochu jako krotit pytel blech.

Hned v prvních dnech jsme zrevidovali investiční projekty, které jsou v pokročilém stádiu přípravy. Často máme pochybnosti o účelnosti a předraženosti projektu. Já do projektů vstupuji přes gesci životního prostředí a zajímá mě, zda investice přinese více zeleně a zdravější veřejný prostor. Přemýšlíme, které projekty je vhodné pozměnit a které jsou tak mimo, že je bude potřeba zastavit. Rekonstrukce domů na Senovážném náměstí 17 a v Truhlářské 8? Podzemní garáže na Dvořákově nábřeží za 300 milionů? Kácet strom na Smetanově nábřeží v Annenském trojúhelníku? Co s Jungmannovou? Národní? Dopravními vysouvacími sloupky? V koalici ale pracujeme jako tým a snažíme si vyslechnout všechny strany a udělat rozhodnutí jako rada MČ odpovědně.

Co se týče IT, není tajemstvím, že Praha 1 outsourcuje služby za asi 30 milionů ročně – jedná se nejen o správu systémů a serverů, ale i síťařinu a správu jednotlivých počítačů u uživatelů. Pro srovnání, za ty peníze lze dnes zaplatit 20-30 expertů – to je rozsah středně velkého startupu, ne obyčejné městské části 🤔

Úklid a odpady na Praze 1, to je menší rébus, kde působí vícero firem a zároveň je tu enormní zátěž. V pátek jsme se sešli s TSK, CDV, MP, Policií ČR, DP, Umělci Karlova mostu a Taiko (trhy) nad koordinací novoročního úklidu, kdy se plánuje postup čištění po celoměstské kalbě – prioritu má Václavské a Staroměstské náměstí, pak navazující ulice a dopoledne by mělo být zase čisto. Řeším také řízení Pohotovostní linky 723 743 839 a zapojení Prahy 1 do aplikací typu Zlepšeme Česko.

Dále se seznamuji s rozsahem zelených ploch, které spravujeme, včetně míst hřišť nebo stromů na ulicích. Kolega z dopravy David Skala mě oslovil, abychom společně zařídili legalizaci příjezdu na kole k budově Hlavního nádraží. Takové věci dělám rád. Naproti tomu park u Národního Muzea ačkoli byl honosně rekonstruován, panují obavy, že bude brzo poničen – ztrácejí se trvalky a tradičně je to místo tak trochu v meziprostoru mezi dálnicemi a tudíž trochu záchod a trochu šlehárna. Budeme se bavit s architekty parku a i Prahou 2, co s tím.

Komunitní zahrádky (existují 3) budou pokračovat, ale zjišťuji, že v Praze 1 je poměrně málo míst ve veřejném vlastnictví, kde by se dala dělat komunitní zahrada. Možná by mohli začít hasiči z Prahy 1 v Loretánské zahradě, kterou mají k užívání? Po novém roce budeme chystat malé granty na ozeleňování, květiny a snad i péči o zvířata, to dám vědět.

Kromě toho řeším s kolegy běh úřadu, abychom ho stabilizovali. Potřebujeme motivovat pracovité lidi, aby se zapojili a dělali svou práci dobře. Bez kvalitního úřadu se nikam nepohneme.

V nejbližší době nás čeká rozpočet na 2019, kde se pravděpodobně projeví naše opatření v oblasti naplánovaných investic, které jsou problematické. Revidujeme i nákupy služeb. Zkrotit bezmála miliardový rozpočet je jedna z největších výzev.

A ještě spousty drobností, o kterých chceme informovat na www.praha1.cz, kterýžto web právě konsolidujeme ze 3 webů, které běžely naráz 😮

Omluvte tedy dočasné nedostatečnosti, prosím.

🍀

Navštívit mě můžete v kanceláři 604.