(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-1793953-7', 'auto'); ga('send', 'pageview');

10. 6. 2014

V těchto dnech se konečně chýlí ke konci dvouměsíční stavební práce mezi tramvajovými zastávkami Jindřišská a Lazarská. Projekt Dopravního podniku za stamiliony korun přinese nejen nově položené koleje, ale i nový bezbariérový nástup do tramvají na klíčové přestupní stanici Lazarská a snad i na obou zastávkách ve Vodičkově ulici. Konečně tedy bude možné dostat se snáz do tramvají s kočářkem nebo na invalidním vozíku! Při přecházení Vodičkovy nám nebude hrozit, že zakopneme o nahrubo tesané „protipěchotní“ kvádry, nebo že tu spadneme z kola, když se zaboří do pěticentimetrové spáry v dlažbě.

Komu ale máme děkovat? Vedení Prahy 1 sotva. Bezbariérovou zastávku v Lazarské nám vydupalo ze země občanské sdružení Asistence za silné podpory magistrátního radního Pařízka. Za hladký povrch u Lucerny zase vděčíme desítkám lidí, kteří na výzvu sdružení Auto*Mat, podpořenou mj i místní Stranou zelených, připomněli městu loňský primátorův slib, že toto místo zlepší. Kde byla iniciativa Prahy 1? Bezpečně za zdí v nedalekých kancelářích, kde o této úpravě vlastními slovy „rozhodně neuvažovala“. Jako by se jí bezbariérovost a kvalita veřejných prostranství v centru vůbec netýkala…

Filip Ježek, předseda ZO SZ v Praze 1