Pod záštitou a za účasti senátora Václava Hampla se včera na Nové radnici konala veřejná debata s názvem „Budoucnost dopravy na Malé Straně a Starém Městě.“ S otevřením tunelu Blanka čeká centrální městská část na opatření zajišťující výrazné zklidnění automobilové dopravy. Zástupce magistrátu Tomáš Kaas, ředitel odboru rozvoje a financování dopravy uvedl, že sadu zklidňujících opatření chystá pracovní skupina složená se zástupců městských částí pod vedením náměstka pro dopravu Petra Dolínka. Zavedena mají být na základě zhruba dvouměsíčního měření změněných dopravních intenzit po otevření tunelového komplexu.
Na otázku, zda se Praha 1 konečně zbaví tranzitní automobilové dopravy, odpovídal v diskusi náměstek primátorky pro územní rozvoj Matěj Stropnický: „Blanka může dostat smysl teprve uzavřením Smetanova nábřeží a Karmelitské pro nerezidentní auta, a to souběžně se svým zprovozněním. Odkládat tato opatření pod záminkou vyhodnocování znamená nikdy je neprovést.“ Zástupci rady MČ Praha 1 se z debaty omluvili, diskutovat ale přišli někteří ze zastupitelů. „Odklonění dopravy z centra do tunelu Blanka je obrovská naděje pro Prahu 1,“ říká zastupitelka za klub Zelená pro jedničku Kateřina Klasnová. Její kolega Filip Pospíšil dodává k tématu: „Zklidnění centra slibovali veřejně politici a autoři Strahovského tunelu i tunelu Mrázovka – nikdy k němu ovšem nedošlo. Otevření Blanky proto musí být spojeno s uzavřením Prahy 1 pro tranzit“. Že se intenzity průjezdu automobilů za poslední čtvrtstoletí v centru města nezměnily, dokládají data zpracovávaná TSK, která na místě představil dopravní expert Marek Bělor, spolupracující s iniciativou Auto*Mat. Do místy bouřlivé debaty se zapojili obyvatelé Starého Města i Malé Strany, příznivci i odpůrci neomezené autodopravy v městském centru.
Debatu připravila Strana zelených Praha 1.
Kontakt pro média: matej.chytil@zeleni.cz | 777 620 233