Archiv aktualit

  • V pasti motorů

    V pasti motorů

    Honička policie s řidiči tuningových aut skončila včera na magistrále zbytečnou smrtí mladé řidičky z náhodného vozu. Noční můra, kterou hrozí nájezdy namachrovaných pozérů, brázdících každou noc ulice Prahy. Problémy jsou s nimi na Starém Městě, kde byli jedním z důvodů pro noční zákaz vjezdu, ale třeba taky na nábřeží, kde budí ty zbytky bydlících,…

  • Dobrá zpráva: stopka zbytečné plavební komoře

    Dobrá zpráva: stopka zbytečné plavební komoře

    „Ministerstvo zemědělství dle zjištění zeleného zastupitele Prahy 1 Petra Kučery, který se ve věci roky angažoval, vyhovělo odvolání mj. i Prahy 1, Prahy 5, MHMP a Klubu za Starou Prahu z roku 2019 a zamítlo stavební povolení na tenhle kardinální nesmysl,“ oznamuje Vít Masare na stránkách Ekolistu a my máme radost. Další plavební komoru pro…

  • Komedie kolem nočního zákazu vjezdu: primátor proti první městské části

    Komedie kolem nočního zákazu vjezdu: primátor proti první městské části

    „Centrální část hlavního města Prahy se dlouhé roky snaží bojovat s nočním hlukem, který nedá spát jejím obyvatelům. Lépe řečeno, o boji proti nočnímu hluku místní politici mluví už několikáté volební období a zkoušejí různá málo či ještě méně účinná opatření, aby pak před volbami nabídli svým voličům další prázdné fráze,“ píše náš zastupitel Filip Lachmann ve článku pro…

  • Stávají se z centra jen malebné kulisy pro turisty?

    Stávají se z centra jen malebné kulisy pro turisty?

    Nechte se provést životem místních z historického centra Prahy. Filip Lachmann z Malé Strany a Jana Titlbachová z Hradčan vystoupili v dokumentárním pořadu Vrstvy města, které vysílala ČT Art. V úvodním dílu série s názvem Zdravá, nebo nemocná čtvrť? Filip Lachmann zprostředkuje sociologický pohled na vylidňující se centrum s poukazem na řadu nešvarů, které trápí…

  • Centrum Prahy trpí epidemií špatného parkování

    Centrum Prahy trpí epidemií špatného parkování

    „Svůj podíl na současné situaci nese také skutečnost, že řidiči parkující na chodníku mohou snadno vyváznout bez jakéhokoliv vážného postihu. Všeobecně se totiž zažila představa, že vozidlo musí chodník téměř zcela ucpat, aby s ním bylo možné něco udělat — třeba ho odtáhnout. Jenže v zákonech nenajdeme polehčující okolnosti pro stání na chodníku, tedy například kolik babiček a klavírů musím zrovna přepravovat, protože…

  • Konec „sdílených“ elektrokoloběžek v centru?

    Konec „sdílených“ elektrokoloběžek v centru?

    Zastupitelé Zelených a Prahy 1 Sobě předložili minulý týden návrh, aby zastupitelstvo městské části ve středu 13. září jednalo o úplném vyloučení sdílených elektrokoloběžek z historického centra Prahy. Bude tedy zajímavé sledovat, jak Vaši oblíbení politici mluví a hlasují! Jako občané Prahy 1 totiž máte právo také říci svůj názor a vystoupit v rozpravě.

  • Až bude okruh, naprší a uschne

    Až bude okruh, naprší a uschne

    Náš zastupitel Filip Lachmann napsal pro Deník referendum komentář k debatě o možném zpoplatnění vjezdu do oblastí kolem Karlova mostu. Nekonečné požadavky na dostavby okruhu považuje za zdržovací taktiku k tomu, aby se v centru s dopravou nestalo nic. Zajímavé je v textu také pojednání o fenoménech dopravní indukce a redukce. Článek naleznete zde.

  • Opilí turisté a otrlí domorodci

    Opilí turisté a otrlí domorodci

    „Praha během covidu promeškala šanci stát se centrem kultivovanějších forem turismu, než je ten alkoholový. Nedávné řádění fotbalových ultras je jen epizodou v každodenním životě obyvatel centra hlavního města,“ píše náš zastupitel Filip Lachmann v textu pro Deník referendum o turismu a životě v centru. Celý článek je dostupný online.

  • Řešení energetických úspor na magistrátu zaostává

    Řešení energetických úspor na magistrátu zaostává

    Vít Masare píše o poměrech na pražském magistrátu pro Ekolist: „Odpověď všech dotázaných? Krčení ramen a: „To má teď na starosti primátor Bohuslav Svoboda.“ Tak to tedy bůh s námi… Z Hlubučkovy louže pod okap…“

  • Centrum v pasti zhoubného ažbudeokruhismu

    Centrum v pasti zhoubného ažbudeokruhismu

    Debaty o vymístění tranzitní autodopravy z centra mají dlouhou historii. Třeba snahy o ochranu Malé Strany před průjezdem automobilů se datují až do 60. let minulého století, kdy začaly vznikat plány na stavbu Malostranského tunelu. Ty už ve své době budily značné vášně, protože stavba vyžadovala zbourání řady historických budov, takže od nich nakonec bylo upuštěno.…